Pechhulp voor je Volkswagen

  • Snel weer onderweg met de Volkswagen Mobiliteitsservice
  • Weet wat je moet doen bij pech
  • Gratis pechhulp bij onderhoud volgens het boekje

De Mobiliteitsservice staat voor je klaar

Het is enorm vervelend als je met pech vast staat. Daarom willen we jou zo snel mogelijk op weg helpen, waar je ook bent in Nederland of Europa. We spreken van pech als er een rood waarschuwingslampje brandt op je dashboard of als je met de auto, als gevolg van een defect, niet meer zelfstandig de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer kunt bereiken.

Bel voor pech: +31 (0)800 – 555 7000

Wat te doen bij pech?

1. Zorg dat je op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Zet bijvoorbeeld een gevarendriehoek neer en doe een veiligheidshesje aan.

2. Bel Volkswagen Mobiliteitsservice op +310(0) 800-5557000.

3. Houd je Volkswagen Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.

4. De medewerker stelt je enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van je dealer, onderhoud en de meldcode. Dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer en vind je in het Volkswagen Serviceboekje.

5. Zorg dat je weet waar je staat, zodat je het wegnummer en eventueel het hectometerpaaltje kan doorgeven. Het is ook belangrijk dat je weet tussen welke plaatsen je staat.

6. Zodra de benodigde gegevens compleet zijn, zal de alarmcentrale van de Volkswagen Mobiliteitsservice de hulpverlening opstarten. Bij problemen kan je altijd weer bellen naar de alarmcentrale.

Gratis Mobiliteitsservice voor goed onderhouden Volkswagens

Elke nieuwe Volkswagen heeft bij aflevering standaard recht op de Volkswagen Mobiliteitsservice. Je behoudt het recht als je daarna onderhoud volgens voorschrift en de geadviseerde reparaties laat uitvoeren door een officiële Volkswagen dealer. De mobiliteitsservice geldt dan totdat de volgende inspectie- of onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. De onderhoudsinterval staat in het (digitaal) Serviceplan van je auto. Zo ben je altijd zeker van hulp bij pech. Is er onderhoud uitgevoerd door een niet-Volkswagen erkend bedrijf? Dan heb je opnieuw recht op Mobiliteitsservice na het uitvoeren van een Grote Onderhoudsservice of Longlife Onderhoudsservice bij de erkende Volkswagen dealer.

Heb je nog vragen over de Mobiliteitsservice? Op de website van Volkswagen vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Uiteraard kun je ons ook altijd bellen of bij ons langskomen voor meer informatie. Wij helpen je graag.

Pech onderweg?

Elke nieuwe SEAT heeft bij aflevering standaard recht op de SEAT Mobiliteitsservice. Je behoudt het recht als je daarna onderhoud volgens voorschrift en de geadviseerde reparaties laat uitvoeren door een officiële SEAT dealer. De mobiliteitsservice geldt dan totdat de volgende inspectie- of onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. De onderhoudsinterval staat in het (digitaal) Serviceplan van je auto. Zo ben je altijd zeker van hulp bij pech.

Sta je met pech of heb je een aanrijding gehad? Bel dan de Mobiliteitsservice. Ook in het buitenland*.

Neem contact op met het 24-uursservicenummer van SEAT:

  • In Nederland: 0800-0242500;
  • In het buitenland: +31 70 3145375.
  • Vul bij een aanrijding het Schadeformulier in
  • Private leaseklant met pech? Kijk dan hier.

Zorg dat jouw Mobiliteitsgarantie geldig blijft

Omdat SEAT vindt dat je ook na 2 jaar verzekerd moet kunnen zijn van SEAT Mobiliteitsservice, hoef je slechts aan één voorwaarde te voldoen: je laat het reguliere onderhoud van je SEAT binnen de voorgeschreven periode of het voorgeschreven aantal kilometers door de officiële SEAT Service Partner uitvoeren. Evenals de geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Zo ben je gegarandeerd van het optimaal functioneren van je SEAT, nu en in de toekomst.

Bewaar je serviceboekje goed

Na de grote beurt of de Long Life onderhoudsbeurt plaatsten wij als SEAT service dealer een of meer stempels in het serviceboekje van je auto. Deze stempels zijn het bewijs dat aan de voorwaarden van de Mobiliteitsservice is voldaan. Houd je serviceboekje daarom altijd in de auto.

Is je recht op gratis Mobiliteitsgarantie verlopen?

Dan is het laten uitvoeren van een grote beurt of een Long Life onderhoudsbeurt met bijbehorende reparatieadviezen bij de SEAT Service Partner voldoende om de Mobiliteitsservice opnieuw in te laten gaan.

Veelgestelde vragen

Heb je na het lezen nog een vraag over de Mobiliteitsgarantie, dan kun je de antwoorden op veelgestelde vragen vinden op de website van SEAT. Uiteraard kun je ons ook bellen of bij ons langskomen. Wij helpen je graag.