Volkswagen Mobiliteitsgarantie

Volkswagen / Seat Mobiliteitsgarantie

Laat uw Volkswagen het een keer afweten? Dan bent u met de Mobiliteitsgarantie in heel West-Europa altijd verzekerd van hulp bij pech. Bel dan gratis met 0800 – 555 7000 en u wordt snel weer op weg geholpen. Als reparatie niet direct mogelijk is, biedt Volkswagen u gratis vervangend vervoer of een hotelovernachting aan. De brochure voor hulp in Nederland vindt u hier. Alle bijzonderheden voor pech en hulp in het buitenland kunt u vinden in deze brochure.

Voor wie

De Mobiliteitsgararantie geldt voor elke Volkswagen personenauto, camper en caravelle die geleverd is na augustus 1995, die tevens aan de volgende voorwaarde voldoet: uw Volkswagen heeft de door de fabriek voorgeschreven onderhoudsbeurten bij de Volkswagen dealer gekregen en de geadviseerde reparaties zijn door de Volkswagen dealer uitgevoerd. Indien dit telkens het geval is, geldt de mobiliteitsgarantie een Volkswagen-leven lang.

In Nederland belt u:

Bij pech belt u 0800 – 555 7000. Dit gratis nummer is 24 uur per dag bereikbaar. In Nederland kunt u langs de snelweg ook gebruik maken van ANWB praatpalen. Via de ANWB alarmcentrale wordt dan de dichtstbijzijnde Volkswagendealer of een professionele hulpverlener ingeschakeld. U bent zo altijd verzekerd van snelle en deskundige hulp.

In het buitenland belt u:

Ook in het buitenland kunt u op Volkswagen rekenen. In het boekje “Onderweg” vindt u het telefoonnummer van de hulpdiensten in alle landen in West Europa. Het boekje vindt u in de servicemap van uw auto.

Bel bij eventuele taalproblemen rechtstreeks naar 0031 33 49 49 101. Hier wordt u in het Nederlands geholpen. Dit nummer is niet gratis.

Soms moet u ter plekke voor de hulpverlening af rekenen. De rekening hiervoor kunt u dan naderhand indienen bij uw dealer. De gemaakte kosten worden dan alsnog aan u vergoed.

Als directe reparatie niet mogelijk is

Soms is het niet mogelijk om de reparatie ter plekke uit te voeren. Uw auto wordt dan naar de dichtstbijzijnde volkswagendealer vervoerd. Deze bespreekt vervolgens samen met u wat de beste oplossing is. U kunt hierbij denken aan:

  • een andere vervoersmogelijkheid
  • een hotelovernachting voor u en uw passagiers
  • een vervangende auto (maximaal drie dagen)

De kosten van deze hulpverlening zijn voor rekening van Volkswagen. Bovendien hoeft u de kosten niet eerst zelf te betalen.

Kosten die voor eigen rekening komen

Pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf, valt niet onder de Mobiliteitsgarantie. Voorbeelden hiervan zijn:

  • een lege accu door eigen toedoen
  • naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
  • sleutel in afgesloten auto achterlaten
  • verkeerde brandstof in tank
  • ongeval
  • lekke band
  • geen brandstof in tank

U kunt natuurlijk wel altijd een beroep doen op de hulpverlening van Volkswagen. De kosten zijn dan voor eigen rekening of vallen in het algemeen onder uw verzekeringsdekking. Na afloop van de officiële garantietermijn van 2 jaar zijn de kosten voor eventuele reparaties en de benodigde onderdelen voor uw eigen rekening.

Hoe lang is de mobiliteitsgarantie geldig?

De Mobiliteitsgarantie geldt in ieder geval tot de eerste grote onderhoudsbeurt die volgens fabrieksvoorschrift moet plaatsvinden. Wilt u ook in de daaropvolgende jaren een beroep doen op de Mobiliteitsgarantie, dan hoeft u slechts aan een simpele voorwaarde te voldoen: u laat de grote beurt en alle geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden altijd door een officiële Volkswagendealer uitvoeren.

Uw garantiebewijs: de stempels in het serviceplan

Als de Volkswagendealer de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden heeft uitgevoerd, worden er twee stempels in het Serviceplan van uw Volkswagen aangebracht. Die stempels vormen het bewijs dat uw auto aan de voorwaarde voor de Mobiliteitsgarantie voldoet. Zo kunt u altijd en overal rekenen op de meest betrouwbare service die er bestaat.

SEAT Mobiliteitsservice

Vanaf het moment dat u uw nieuwe SEAT koopt, en gedurende een periode van 2 jaar (te rekenen vanaf de datum van aflevering van uw nieuwe SEAT), kunt u profiteren van alle diensten die de SEAT-Mobiliteitsservice heeft. U kunt gedurende deze periode zonder extra kosten van deze service gebruikmaken. Wanneer u besluit om vóór het verstrijken van deze periode uw SEAT in te ruilen, dan heeft ook de nieuwe eigenaar het recht gebruik te blijven maken van de SEAT-Mobiliteitsservice tot de periode van 2 jaar is afgelopen.

Voor wie

Om in aanmerking te komen voor alle diensten van de SEAT-Mobiliteitsservice vragen wij u slechts om onze onderhoudsinstructies in acht te nemen. Dit houdt in dat u de voorgeschreven handelingen en aanbevolen reparaties dient uit te laten voeren binnen de voorgeschreven periode of het aantal kilometers. Hierdoor bent u gegarandeerd van het optimaal functioneren van uw SEAT, nu en in de toekomst. Door het uitgebreide servicenetwerk (kijk voor meer informatie op de website www.seat.nl) is er altijd een gespecialiseerde SEAT-dealer bij u in de buurt waar de beste service voor uw auto wordt geboden.

In Nederland belt u:

Bij pech belt u 0800 – 024 2500. Op de snelweg kunt u ook gebruik maken van de bekende gele praatpalen. De alarmcentrale schakelt vervolgens de dichstbijzijnde SEAT-dealer of een professionele hulpverlener in.

In het buitenland belt u:

Ook in het buitenland kunt u op SEAT rekenen. U kunt bellen rechtstreeks bellen met 0031 70 314 53 75. U wordt in uw eigen taal te woord gestaan.

Download hier de brochure voor alle informatie over SEAT Mobiliteitsservice.

Back to top